Pokud se vám nedaří navázat kontakt s odborníkem, který by vám provedl optimalizaci SEO v Berouně a okolí, nezoufejte. Možností, jak optimalizaci provést, je dnes dostatek; zásadní je neomezovat se na vybrané město – kvalitní SEO lze realizovat čistě v online prostředí a vám se tak nabízí daleko širší konkurence. Před navázáním kontaktu s vybranou agenturou si projděte, co vše by měl dobrý konzultant umět a jakým způsobem by měl pracovat s klíčovými slovy.

Definice základních pojmů

Klíčová slova, anglicky Key Words, jsou základní funkcí každé SEO (Search Engine Optimization) optimalizace. Kvalitní SEO má za cíl, aby stránka, která se zaměřuje na nabídku určitého produktu nebo služby, byla po zadání klíčového slova do vyhledávače na prvních pozicích.

Jak funguje práce s klíčovými slovy

Správné určení hlavních a vedlejších klíčových slov je jednou z nejdůležitějších částí každé SEO analýzy a vyhodnocení investic do SEO. Vhodné použití těchto slov a slovních spojení v rámci SEO copywritingu je poté naprosto zásadní pro zlepšení pozice. Klíčové slova musí být na webu rozmístěna rovnoměrně a přirozeně a měl by je obklopovat originální text. Také je zapotřebí najít rovnováhu mezi kvantitou a kvalitou – stránku nelze jednoduše přeplácat a doufat, že algoritmus nedostatečnou relevantnost vyhodnotí jako pozitivní faktor.

2 základní typy klíčových slov

  1. Long tail klíčová slova
  2. LSI klíčová slova

“Dlouhý ocas” jako pojistka specifického produktu

Long tail klíčová slova jsou spíše slovní spojení, jedná se o specifičtější popis dané věci nebo služby. Čím obecnější klíčové slovo je, tím více stránek vyhledávač nabídne, čímž se snižuje šance na umístění vašeho webu na prvních pozicích. Long tail klíčová slova cílí na jednotlivé produkty a pomocí méně častých a konkrétnějších slovních spojení se snaží spolupracovat s algoritmem vyhledávače tak, aby váš web vytáhl na vyšší příčky.

„Latent Semantic Indexing Keywords“ pro zlepšení efektivity

LSI slova rozšiřují hlavní klíčová slova pomocí výrazů, které mají stejný nebo velmi podobný smysl a význam. Potvrzují tak algoritmu vyhledávače, že se na dané stránce nachází obsah, který uživatel skutečně hledá. Právě relevantní obsah je jedna z nejdůležitějších výhod při řazení webů ve vyhledávači, LSI klíčová slova zvyšují důvěryhodnost a tudíž jsou pro algoritmus přitažlivé.

Jak si udělat základní obrázek o klíčových slovech?

Využít lze tzv. našeptávače – pokud ve vyhledávači začnete psát, objeví se vám navázání slovních spojení, které obvykle rozšiřují klíčová slova. Pomocí těchto výrazů můžete snadno zjistit, co si uživatelé s hlavním klíčovým slovem spojují a jaké konkrétnější definice pro vyhledávání používají. Postup vyhledávání je pro každého člověka mírně odlišný, je proto dobré prozkoumat, jak přesně uživatelé vyhledávač používají. Další rozšíření se nachází v dolní části vyhledávače, kde se vám nabízí výrazy, které s hledaným klíčovým slovem přímo souvisí.

Pro návrat investice je nutný pečlivý výběr

Při výběru SEO specialisty se snažte zjistit, jakým způsobem pracuje s klíčovými slovy a jakou strategii hodlá pro úpravu vašeho webu zvolit. Ujistěte se, že zná termíny LSI a Long tail klíčová slova a udržujte dohled nad plněním stanoveného plánu. Pamatujte, že výběr agentury není třeba omezovat na konkrétní místo, prozkoumejte možnosti i mimo své město, můžete tak ušetřit značné množství financí. Řiďte se také recenzemi. Agentura Topranker a zkušenosti, které má, mohou ještě zamíchat kartami i u webů, jejichž výkon nebyl doposud hvězdný. Jestli si s optimalizací sami nevíte rady, zkuste oslovit ji!