Podnikatel, který to s on-line prodejem myslí vážně, by měl neúnavně zdokonalovat svůj e-shop. Investuje tím sám do sebe a prodejní web mu pak jeho úsilí vrací v podobě rostoucí návštěvnosti i zisku.i Odpichový můstek pro optimalizaci komerční platformy představuje kontrola webových stránek. V příspěvku se zaměříme na dva “zdravotní” indikátory, které se při auditu sledují. Slabá návštěvnost a špatný odkazový profil totiž bývají častými příčinami celkového úpadku.
Kde a jak měříme návštěvnost
Návštěvnost stránek monitorujeme bezplatným nástrojem Google Analytics. Když se na něj v administraci napojíme, získáme užitečné grafy. Díky nim pak dokážeme rozlišit různé druhy návštěvníků podle toho, jakým způsobem se na náš web dostali. Při kontrole webových stránek, respektive jejich výkonu, odhalíme například, kolik lidí rovnou zadalo naši url adresu. Pak hovoříme o návštěvnosti přímé. Pokud si platíme proklikové PPC reklamy, statistika rovněž zaznamená, jak nám zvedly počet návštěvníků. Dalším přístupovým bodem jsou externí odkazy, kterými se do naší nabídky prokliknou zájemci odněkud ze sítě. Za poslední velmi hodnotný indikátor považujeme přirozenou nebo též organickou návštěvnost. Právě tu společně s odkazy rozvíjíme pomocí SEO nebo též optimalizace našeho webu.
Proč kontrola webových stránek cílí na organickou návštěvnost
Za přirozené návštěvníky považujeme ty, kteří naši platformu objevili přes internetový vyhledávač. Uveďme si to na příkladu. Chystáme se kempovat a potřebujeme stan. Napíšeme tedy do Googlu nebo Seznamu klíčové slovo stan a vyjede nám seznam stránek, na kterých ho vyhledávač objevil. Většina z nás se proklikne na prvních pár nabídek, tam zjistíme podrobnosti a vybereme si. To je důvod, proč jako on-line prodejci usilujeme o přednostní pozici ve výsledku hledání. Čím výše jsou naše stránky zobrazovány, tím lepší je jejich návštěvnost a ruku v ruce s ní roste i pravdepodobnost prodeje. Proto experti při kontrole webových stránek věnují takovou pozornost organické návštěvnosti a snaží se ji pomocí SEO maximalizovat. Je to osvědčený způsob, jak vyniknout mezi desítkami a stovkami konkurentů.
Znáte svůj odkazový profil?
Množina všech externích prokliků, které směrují lidi ze sítě do našeho e-shopu, dohromady tvoří náš odkazový profil. Kontrolou webových stránek získá profesionál mimojiné také přehled o umístění a kvalitě zpětných odkazů. Na základě revize nám pak doporučí jejich konkrétní optimalizaci pomocí linkbuildingu. Všeobecně totiž platí, že čím rozmanitější a hustší síť vnějších linků na naši platformu odkazuje, tím lepší pozici nám vyhledávače udělují. A tím opět roste naše přirozená návštěvnost.
Linky, které na základě kontroly webových stránek rozvíjíme
Amatéři považují firemní profily na sociálních sítích za pouhé komunikační kanály s fanoušky. Skuteční odborníci ale koncipují facebookové příspěvky tak, aby pomocí nich šířili odkazy třeba na produkty v našem e-shopu. Čím zajímavější tato krátká sdělení jsou, tím více lidí je sdílí a náš odkazový profil a potažmo i návštěvnost utěšeně rostou.
Dalším typickým nedostatkem, který jsme při kontrolách webových stránek zaznamenali, bývají chybějící odkazy uvnitř komerčního webu. Podnikatelé tradičně zapomínají prolinkovat například svůj příspěvek ve firemním blogu s příslušným sortimentem v eshopu. Také jejich vstupní stránka často postrádá prokliky na konkrétní služby. Webový audit tyto přešlapy naštěstí rozkryje a navrhne konkrétní optimalizaci neboli SEO nápravu.
Tak jak chodíme na lékařské prohlídky, abychom si včasnou optimalizací žitovního stylu zlepšili zdraví, přináší nám v podnikání stejný užitek kontrola webových stránek. Díky ní zdokonalujeme náš eshop a investujeme přitom sami do sebe – do prevence nízké návštěvnosti a z ní plynoucího propadu tržeb. Na vaše doplňující otázky k SEO auditu rádi zareagujeme v komentářích. Do té doby vám popřejeme úspěšné online podnikání.