SEO je v dnešní době k propagaci vaší značky či jména naprostou nezbytností. Zvýšením pozic vašich stránek ve výsledcích vyhledávačů analogicky zvyšujete i svou popularitu a také zisky. Ne každá SEO praktika ale může přinést kýžené ovoce, pokud ji nevyužíváte správně. Pojďme se projít řadou několika chyb, kterými děláte svým stránkám medvědí službu.
Chyba č. 1 – vaše SEO nezohledňuje záměry lidí při vyhledávání
Ačkoliv může být obsah, který vytváříte, kvalitní, i tak se může míjet účinkem. A to i když znáte svou cílovou skupinu. Nestačí totiž pouze znát vaši “cílovku”, ale i vědět, proč hledá to, co hledá. A podle toho nabídnout vhodnou odpověď.
Dejme tomu, že někdo do vyhledávače zadá třeba slovo „SEO“. Co je jeho úmyslem? Zjistit, co vlastně SEO je? Nebo rovnou hledá někoho, kdo mu pomůže zoptimalizovat jeho stránky?
To je složitá otázka, zkušenost ale ukazuje, že záměr vyhledávajících je ve valné většině takových případů informativní. A vy byste tak měli v reakci na takovéto dotazy vytvořit stránku, která vysvětluje, co SEO je, a ne stránku, v níž hned vnucujete své služby.
Naproti tomu dotaz na „SEO služby“ již většinou znamená skutečně zájem o konkrétní nabídku, jedná se tedy o dotaz srovnávací či komerční. Uhodnout záměr vyhledávajících je často více uměním než vědou, ale i v umění se dají dělat řemeslné pokroky…
Chyba č. 2 – držíte se SEO technik, které jsou již za zenitem
Ano, mluvíme o nadužívání klíčových slov na vašich stránkách.
O hromadných nákupech zpětných odkazů.
O PBN (Private Blog Network), tedy síti vzájemně nesouvisejících stránek, jejichž jediným cílem je odkazovat na jednu doménu a vylepšovat tak její odkazový profil.
O tvorbě individuálních stránek pro každou variaci klíčového slova, která má přitom stejný význam.
A o mnoha dalších nešvarech, které ne a ne vyhynout, i když se v posledních letech vyhledávače zásadně proměnily a řada Google updatů vyústila v hromadné penalizace těchto taktik.
Chyba č. 3 – zapomínáte na strukturovaná data
Strukturovaná data mohou vaše stránky významně odlišit od těch konkurenčních. Strukturovaná data jsou druhem kódu, který vyhledávačům usnadňuje pochopit, o co na vašich stránkách jde. Nejde ale jen o to, potěšit vyhledávače. Strukturovaná data se zobrazí i ve výsledcích vyhledávání, které vidí lidé.
Pokud prodáváte produkt, dejme tomu třeba úklidové pomůcky, díky strukturovaným datům se ve výsledcích vyhledávání může objevit jeho hodnocení či cena. U informačního obsahu se zase může uživatelům zobrazit výtažek z vašeho textu, který odpovídá na konkrétní dotaz, a to na vrcholu stránky výsledků!
Jelikož jde o velice široké téma, odkážeme vás v otázce strukturovaných dat na tento podrobný článek, případně si (v angličtině) můžete přečíst, co říká o strukturovaných datech Google.
Chyba č. 4 – zapomínáte, že nejde jen o pozice ve vyhledávačích
I když obsadíte první stránku vyhledávačů pro všechna lukrativní klíčová slova, i tak může větší zisky shrábnout vaše konkurence, která je třeba ve výsledcích o několik příček pod vámi.
Proč? Protože neumíte návštěvníky, které k vám optimalizace přivedla, přeměnit v zákazníky.
Máte na vašem webu důvěryhodné zákaznické recenze? (Význam recenzí nepodceňujte, stoupá rok od roku.)
Máte případové studie?
Dokáží vaše texty přesvědčit?
Má váš web pěkný grafický kabát, který budí důvěru?
Nechybí na vašich stránkách tlačítka vybízející návštěvníky ke konkrétní akci?
Jestli to vše váš web nemá, nedivte se, že je v konečném důsledku vaše konkurence úspěšnější.
Pamatujte, že SEO není cílem samo o sobě, ale prostředkem k dosažení úspěchu vašeho byznysu!
Jaké chyby v SEO neradi vidíte vy? Pište své postřehy níže do komentářů!